lördag 2 oktober 2010

En till tildadocka klar!

Tjingeling!

Nu är min andra tildadocka klar! Jag har gjort dockan enligt tilda-modellen, men sedan ändrat på ett par saker, t.ex. lade jag till en spets på fickan och stickningen var min egna ide´.

Denna ängel föreställer min mormor, hon sitter och stickar, inspirerar och pratar med mig när jag också sitter och pysslar.
Här sitter hon och pratar med mig.

Här konverserar hon med väninnan Magda. Märker ni att God natt-ängeln Magda har fått en spets på kudden :)
Jag har redan börjat planera hur nästa dockor ska se ut, men det kan dröja en stund innan de kommer hit, de tar nämligen länge att göra :).
Ha det gott tills nästa gång! Kram, Pling

2 kommentarer:

Frideborg sa...

Hej
skulle skrivit på förra Tildadockan. , men det kom nåt i vägen. Jag älskar de dockorna och hade lite tankar om att jag vill göra en i alla fall. Jättefint jobb du gjort.

Kram Marina

susanne´s smulor sa...

Oj vad mycket fint du gjort! Tilda dockorna är ju bara såååå underbara!!
Ha det gott/sussa