torsdag 1 september 2011

Tid, ett besvärligt fenomen

På matrasten idag, smet mina två kompisar och jag ut på skolgården och hade en mini-fotoshoot. Jag hann knäppa några bilder på min kompis, bl.a. dessa.

En sak tycker jag att är konstig: då man sitter inne på en lektion, känns tiden som en evighet. Jag tittar på klockan och ser att den är 10.11. Jag dansar iväg i mina drömmar och längtar till yllesockor, varmkakao, filtar, en bra tidning och en skön fåtölj med fluffiga kuddar. Jag drömmer i en evighet - ja, så känns det i alla fall. Då jag efter en stund tittar på klockan och tror att tiden ska ha gått framåt upptäcker jag, till min förskräckelse, att klockan bara är 10.12.

Då jag sedan är ute på rast och fotar med mina kompisar rusar en halvtimme iväg lätt som en plätt. Besvärligt. Men... tiden går fort när man har roligt.

1 kommentar:

Mokja sa...

snyft dessa bilder får migatt sakna er ännu mera <3