söndag 9 september 2012

Winds are on their way


Jag har som mål att börja tycka om blåbär, eftersom det är ett så nyttigt bär. Det enda sättet att börja tycka om något i matväg är att äta det ibland, har jag hört, och därför bakade jag en sats blåbärsmuffins igår. Jag fryste in en del av muffinsen, för då kan jag ta ut en i taget då jag känner att tekoppen behöver en kompis i form av muffins.
Med hösten kommer ofta förkylningar, så även i år. Vilken tur att jag då har blåbärsmuffins, en gosig tröja, min mysiga tekopp och fina spellistor på Spotify...

1 kommentar:

Rebeccca sa...

Nämen vad smart att slå två flugor i en smäll och lära sig tycka om både te och blåbär samtidigt.
Visste bara inte att ditt "problem" (dilemma kanske är bättre) är så stort att du inte ens tycker om blåbärsmuffins etc.
Jag har hört (du vet landet brunsås- som jag gick och babblade om väldit för mycke ett tag) att man ska äta det man inte tycker om varje dag i två veckor och sen så tycker man om det. Så ät en skål med blåbär till något mål varje dag resten av september och du börjar både tycka om det och håller dig frisk!

Jag själv har inte kommit så långt med tegillandet. Hitttils tycker jag bara om citronte och te med arom av vanilj och toffee...hmm, drack twingis lady grey härom dagen och, näe, det smakade inte gott. Men det är kanske bara för att jag tror att man ska ha i så mycket socker - så det blir liksom bara sötsliskigt...
Nu ska jag kanske sluta pladdra med tangenterna, den här kommentaren är säker dubbelt längre än inlägget...